reklama

demografické údaje občanov mestskej časti košíc-luník 9

V mojom článku som sa pokúsil len priblížiť a nahliadnuť do demografických údajov  občanov v mestskej časti Košíc-Luník IX.Pokúsil som sa vytvoriť menši obraz o reálnom živote občanov kvôli porovnaniu dvojakého vývoja životnej úrovne na základe sčítania ľudu z roku 2001.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)
Obrázok blogu

História mestskej časti Košíc-Luník IX

Mestská časť Košíc-Luník IX bola pôvodne projektovaná ako sídlisko, ktoré, podľa vyjadrenia starostu Jozefa Šanu, mali obývať predovšetkým vojaci, policajti a Rómovia.Už v rokoch 1981-1989 to bolo sídlisko s vysokou koncentráciou Rómov, z približne 2000 obyvateľov tvorili asi polovicu.

Luník IX v číslach Demografie

Rozloha mestskej časti známej ako Luník IX je jeden kilometer štvorcový. Na tejto ploche žije vedľa seba oficiálne asi 4241 ľudí, čo je najväčšia hustota obyvateľstva na meter štvorcový na Slovensku. Pre porovnanie hustota obyvateľstva v okrese Košice II, kam Luník IX patrí, je 1220 obyvateľov na km2.

Národnosť

V rámci sčítania obyvateľstva v roku 2001 sa na Luníku IX

-Slovenskej = 51%
-Maďarskej = 0,3%
-Rómsku = 44%
-Česko Moravskú = 0,4%
-iné =4,2%


Vzdelanie deti do 15 rokov

V skúmanej vzorke bolo zaznamenaných celkom 1348 detí vo veku do 15 rokov. Z nich
- MŠ navštevuje 30 deti,
- ZŠ 562,
- ŠZŠ 42 a deti do 7 rokov, ktoré nenavštevujú žiadnu školu, bolo zistených 714 deti. 

Vzdelanie mládeže od 15 do 18 rokov

Vo vzorke vo veku 15-18 rokov bolo zaznamenaných celkom 264 deti
- Gymnázium navštevuje – 5 deti
- Odborne Učilište – 30 deti
- Stredne Odborne Učilište – 2 deti 

Ukončene vzdelanie na úrovni ŠZŠ ma 23 deti a základné vzdelanie má celkom 204 obyvateľov.


Zamestnanosť

Z celkového počtu 1114 obyvateľov sídliska v produktívnom veku je nezamestnaných 1002 čo predstavuje 90%. Z toho nezamestnané ženy tvoria 36,41% (409) a nezamestnaní muži 53,23% (593) Žien na materskej dovolenke je z oslovených 259. Pôrodnosť v tejto mestskej časti je 150 až 170 ročne , úmrtnosť asi 5 % .


Tato téma ma veľmi zaujala lebo som mohol nazrieť do demografických údajov mestskej časti Luník IX, ktorej som súčasťou aj ja .

Arpád Harakály

Arpád Harakály

Bloger 
  • Počet článkov:  5
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Mam 19 rokov, bývam na Luníku IX, som študentom Súkromnej pedagogickej a sociálnej akadémie, som v štvrtom ročníku. Medzi moje záľuby patrí futbal,PC,čítanie detektívok. Zoznam autorových rubrík:  Lunik IXLáskaRomoviaŠkola SPARKSúkromné

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu